About us | 15 augustus

“Hey Studiejunkies, helpen jullie ook studenten of is het alleen merchandise?”
Dat is een vraag die een aantal mensen aan ons, mijzelf en de crew, hebben gesteld.
De vraag die we krijgen is misschien ook wel terecht, want wij communiceren het begeleiden van studenten niet als “main” onderwerp op onze social media kanalen. Op Facebook en Instagram, waar vooral jongeren actief zijn, posten wij onderwerpen waarvan wij denken dat dit aanspreekt voor de doelgroep. Wij plaatsen hier veel berichten van onze merchandise, de crewleden en wat achter de schermen gebeurt.
Op Linkedin en Twitter plaatsen we de wat meer serieuze onderwerpen, althans dat is de bedoeling. Op deze social media kanalen posten we (meer) over dat wij op zoek zijn naar een stagiair(e) of op zoek naar een leuk bedrijf dat geïnteresseerd is in een stagiar(e) via Studiejunkies. Wanneer een bedrijf een stagiair(e) via Studiejunkies aanneemt houdt dit in dat het bedrijf een échte Studiejunkie als stagiair(e) binnen haalt. Dit houdt in dat van Studiejunkies stagiaires meer verwacht kan worden dan een student die stage loopt, omdat het een onderdeel is van school. De stagiaires van Studiejunkies zijn meer gefocust op hun toekomst en zijn bereid dat stapje extra te zetten om dit doel te bereiken.
Maar waarom laten wij dit niet zo vaak terug komen op de social media kanalen?
Omdat wij vinden dat die kanalen daar niet voor bedoeld zijn. De website geeft de core business van Studiejunkies aan. Zoals elk startend bedrijf zijn wij altijd bezig met het optimaliseren en uitbreiden. Daarom zijn wij ook nog op zoek naar nieuwe crewleden om nóg meer mogelijk te kunnen maken.
Misschien is dit dan een leermoment voor Studiejunkies. Hoe krijgen wij meer mensen naar de website? En willen wij wel meer mensen naar de website, is dit niet onze strategie om alleen de gemotiveerde mensen naar de website te trekken? Want de studenten die de website hebben bekeken hebben contact met ons opgenomen met de vraag of wij hun kunnen helpen bij hun voorbereiding, om te helpen met hun studie (door het geven van feedback) en bedrijven omdat zij stageplaatsen aanbieden.
Dus om een antwoord te geven op de vraag of wij alleen merchandise aanbieden kunnen wij het volgende zeggen: “Nee, Studiejunkies is niet alleen merchandise, wij helpen mbo-studenten met de voorbereiding op het hbo, daarnaast helpen wij ook hbo-studenten die dat extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Eigenlijk geven wij studenten extra aandacht die vaak docenten niet kunnen geven, omdat zij hier simpelweg niet altijd tijd voor hebben.”
Je kunt ons zien als een verlengstuk van school. Wij helpen met het vinden van een stageplaats, helpen met het opstellen van onderzoeken, geven feedback op gemaakte werk (niet alleen een rode streep erdoorheen, maar ook waarom en hoe het anders kan). Geven tips en trucs om beter te leren of je school activiteiten beter te organiseren.
Studiejunkies kun je zien als rugzak met vaardigheden die je nodig hebt om beter te presteren op je opleiding!
Studiejunkie
Regilio
+ There are no comments
Add yours